wiki/Marketing_w_wyszukiwarkach_internetowych">SEM - Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach - ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.
Marketing w wyszukiwarkach dobrze opisuje następujące równanie SEM = SEO + PPC, gdzie SEO oznacza "Search Engine Optimization" - w Polsce bardzo często używa się terminu "pozycjonowanie", a PPC "Pay Per Click" czyli płatne za kliknięcie w link
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_w_wyszukiwarkach_internetowych
Pozycjonowanie na własną rękę
Nie każdy zdaje sobie sprawę, ze wiele spraw związanych z promocją marki w internecie może wykonać samodzielnie, posiadając jedynie podstawową wiedzę z zakresu obsługi komputera. Rzeczy takie jak odpowiednie sformułowanie oferty i konstrukcja strony pomagają witrynie osiągać wysokie pozycje same z siebie, bez pomocy żadnego specjalisty seo.
Warto też zasięgnąć wiedzy na forach i blogach traktujących o pozycjonowaniu i optymalizacji strony, jednak takie zajęcie wymaga sporo czasu i zacięcia do tematu. A jak wiadomo czas jest zasobem ograniczonym, więc musimy podjąć decyzję czy mamy go na tyle żeby efektywnie rozwijać swoją firmę i jednocześnie zajmować się pozycjonowaniem.
O wyborze firmy SEO
Kwestia pozycjonowania jest warta rozważenia w każdej firmie, nie ważne czy dużej czy małej, dla wielu z nich to właśnie Internet jest źródłem większości klientów, a jeżeli nie to w najbliższej przyszłości tak właśnie będzie.
Nie można pozostać obojętnym na zmieniające się realia, jeżeli konkurencja coś robi to ma ku temu cel, więc jeżeli mają pozycjonowanie to dlatego, że się opłaca. Firmę SEO należy wybierać rozważnie i rozsądnie, a wszelkie niejasne kwestie konsultować również z innymi firmami.